Training

Training

Al bijna 35 jaar trainen wij iedere zaterdagochtend in het prachtige duinengebied Meijendel. Onder (bege)leiding van Jan van Rooijen onze gediplomeerd trainer gaan we dan richting Katwijk, Scheveningen of we blijven in de buurt van de boerderij. We trainen zeer afwisselend, fartleg training, een lange duurloop, dan weer korte intervallen met hier en daar een lekkere heuvel of paardenpad. Tevens doen we regelmatig testlopen over 10km, 15 km en 20 km. Kortom nooit saai, altijd een fantastische omgeving en een zeer afwisselend parcours.

 

We trainen voor ons plezier en als voorbereiding op een paar wedstrijden. Zo doen we in het voorjaar mee aan de CPC, in november aan onze eigen Meijendelloop en in december aan de Makrelenloop in Scheveningen.

Wie kunnen er meedoen?

 

Iedereen die hardlopen leuk vindt. Als je twijfelt moet je gewoon een paar keer komen en meedoen, de omgeving en ons gezelschap trekken je dan wel over de streep. Nog geen conditie of snelheid genoeg? Ook geen probleem, wij lopen ook niet allemaal even hard en even ver. De conditie komt vanzelf als je regelmatig gaat meedoen.

 

Je bent van harte welkom bij Hardloopvereniging Meijendel, kom eens mee trainen voor een (gratis) proeftraining. We starten elke zaterdag om 08:00 ’s ochtends vanaf boerderij Meijendel (parkeren op de parkeerplaats het dichtst bij de boerderij).

 

Wil je meer informatie maak dan gebruik van het contactformulier

Voor het lopen van de Meijendelloop is enige training van belang. Het parcours is redelijk zwaar en bevat diverse heuvels.

 

Het uitgangspunt van de trainingen is het trainen van het uithoudingsvermogen. Voor een uitleg hiervan verwijs ik naar de hieronderstaande link "Training van het uithoudingsvermogen". De methoden hierin beschreven zijn een samenvatting uit het boek "Elementaire trainingsleer en trainingsmethoden" van de auteur Tjaart Kloosterboer met medewerking van Henk Gemser, Foppe de Haan en Henk Heising. Voor de gemotiveerde loper een aanrader.

 

Trainer Jan van Rooijen

 

 

Klik hier voor Training van het uithoudingsvermogen (pdf)